fredag 4. januar 2008

Borte bra

Ca. 30 lune grader. Kilende regn i luften. Mange smil. Mye informasjon. Jet leg. Første døgnet her på Casa Alianza, mitt nye hjem det neste halvåret, har vært meget bra. Og reisen hit skjedde uten store overraskelser. Hadde en hyggelig kveld i sentrum av Madrid med Anne-Marthe før jeg neste dag utholdt noe som ble en 16 timers reise med latinamerikanske spedbarn med hyppig bleieaktivitet på de fleste kanter. Da jeg ankom Ecuador, regnet det voldsomt, og jeg ble fortalt at regntiden hadde satt inn for bare to dager siden. Er likevel mye opphold, og troperegn er noe av det deiligste jeg vet. Jeg var først av mitt kull med volontører, men ca. ti stk var her fra høstkullet. De tok meg veldig godt imot, og vi blir en kjempegjeng her både i kvantitet og kvalitet. Hatt møte med Astrid, volontøransvarlig, og fått avklart at jeg skal jobbe på fotballprosjektet etter fire uker med spanskundervisning. Så, førsteinntrykket er storartet, men så har jo også oppholdet imidlertid fortont seg som en ferie like avslappende som menneskene her.


Kan lære å like dette

To av mine medvolontører i fellesstua


Soverommet. Sover nederst i køya
En liten del av Guayaquil
sett fra soveromsvinduet

12 kommentarer:

Christian og Marte Marie sa...

Så herlig lesning! Godt å høre at du har det bra der nede. Blir spennende å følge med på hvordan det går med fotballprosjektet. Du får lære dem stygge taklinger og Flo-pasningen.
Jeg kom til Oslo for to dager siden, og nå har jeg flyttet inn på rommet ditt. Senga mi er bak sofaen, som er flyttet helt inn til veggen. Det samme er stereo og platespiller. I hjørnet hvor senga di var, har jeg laget et musikkhjørne. Pianoet står inntil veggen, og over det henger gitarene mine. Det ser utrolig stilig ut. Nå er det tid for innspilling.
Fortsett å oppdatere, jeg skal følge nøye med!
Fred.

Bjørn Stian sa...

Gøy å lese, ja! Fortsett med bilder! I natt satte snøen inn her sør (eller her nord for deg...) og pappa og jeg har vært ute og måkt til det verket i hele kroppen. Så da vet du hva du går glipp av.

Nyt hver dag du er der nede! Hver dag er en sjelden gave, som det står et sted. Et halvt år kan virke lenge nå i begynnelsen, men det går lattelig fort. Gleder meg til fortsettelsen!

Line sa...

Gøy med oppdatering, og det høres ut som du har det godt. så ut som en bra plass å bo hvertfall. jeg er tilbake i oslo, og her snør det også. kjenner det er deilig å bo i leilighet, og at jeg har en vaktmester som har ansvar for å måke, og at jeg ikke har bil som jeg MÅ ha til jobb!
Nyt varmen og troperegnet, for det er mer enn vi kommer til å kjenne på fremover!
glad i deg kompis!

Anonym sa...

Hmmm... jeg aner at tigrene digger all snøen - men det er ikke lett å sykle i. ikke at tigre sykler, naturligvis... ikke mens vi ser på, ihvertfall. jeg antar at de kan hvis de vil. tigre kan alt.
jeg har kjøpt 3 stk tebokser (til å ha te oppi) og en espressoboks (til å ha espresso oppi) og en serviettholder (som holder serivettene mine).
det snør.
hadde jeg hatt peiling på fotball ville jeg skrevet noe morsomt fotball-relatert, men det har jeg ikke. Jeg skal stikke innom hos G.C. en dag og se hvordan han har fått det. Han må dessuten bli med meg og Erlend i å spille litt streetlife - tipper det blir til helgen :0)

Eirik sa...

Christian: Hortes ut som en bra ommoblering, skulle til en viss grad ônske jeg var der. Eller heller du her kanskje. Lykke til med innspilling, du maa bare sende over:)

Stian: Her er maaking byttet ut mot tennis, saa faar trimmet meg:) Saa lenge jeg slipper snôen er virkelig hver dag en sjelden gave.

Line: Er deilig aa bo her ja, men kommer til aa bli trangt naar alle er paa plass. Para no problemo! Lykke til i Oslo da, glad i deg og:)

Eirik: Det gjôr meg glad aa tenke paa at tigrene har det bra. Klart tigre kan sykle, til og med i traerne. Lykke til med tebokser og ikke minst street-life. Veldig bra du tar tak!

Snakkes alle sammen, og skaff dere skype eller legg meg til! :)

Anonym sa...

Eirik. Meget sjov at se at du oppdaterer din blogg jevligt!
Vi liker bilder, og det ser jo riktig så trivelig ut i køyesenga =)
Kult at du er på facebook btw! ;)

Her hjemme har du sikkert fått med deg at det snør. Ikke sånn litt koselig, men sånn mye slitsomt! Så regner det seff etterpå, og så blir det et stort kaldtvannsbasseng! Vinterlandet norge ;)

Nå er jeg tilbake i østeråsbakken. Begynner snart på skolen for å preppes for min utfart. Vet ikke helt om jeg kommer nærmere deg eller lengre fra deg når jeg reiser, men jeg syns deff du må ta en svipptur til Kina. Dette forutsetter seff at du møter en chica loca(??!!) med masse penger, men det stoler jeg på at du gjør!
Kos deg i sola, vi hygger oss bak lukkede dører mens værguden prøver å bestemme seg for om den er mest hypp på fru vinter eller frk. vår. Erfaring frister, men ungdommen vil nok seire til slutt ;)

Eivind

Anonym sa...

PS: Er forresten enig med GC i at gulfargen er en smule ut. Veldig tidlig 90tish spør du meg ;) Men, men mottoet er vel at er det gammelt nok blir det retro en gang ;)

Anonym sa...

Siden Eirik etterlyser fotballhumor så hiver jeg innpå noen uskyldige arsanal-vitser. Men først ett sitat fra wikipedia :Arsenal har ofte blitt generalisert som et defensivt og kjedelig lag, spesielt på 1970– og 1980–tallet. Mange komikere som for eksempel Eric Morecambe lagde vitser på Arsenals bekostning. Temaet ble tatt opp på nytt i 1997 i filmen the Full Monty (i blanke messingen), der skuespillerne bevegde seg på en slik måte at de hermet etter Arsenals offsidefelle når de i filmen prøve å koordinere strippingen. En annen film som refererer til klubbens forsvarsrekke er filmen «Plunkett & Macleane», der to av karakterene har fått navnene Dixon og Winterburn


Så vitsene:
Hvorfor begynner folk å øyeblikkelig mislike Arsenal? For å spare tid.

Hvorfor plystrer arsenalspillere når de er på dass? Så de vet hvilken ende de skal tørke

Hva kaller du arsenallfans som står ved siden av hverandre? En vindtunnel. (litt det samme ved lagoppstilling, hadde bare ikke Cesc glemt å ta ut q-tipsen)

Hva er forskjellen på arsenal og en trampoline? Du tar av deg skoene når du hopper på en trampoline..

Det var alt for denne gang.

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anonym sa...

Hei Eirik!

Vet ikke om du husker meg, men jeg var ei av de små jentene på ungdomsgruppa på gimletun... Fant bloggen din gjennom Bjørn Stians, og synes det var gøy at du skal være volontør i Ecuador! Jeg bor nemlig på Casa Alianza i Bolivia, og har vært volontør her siden august. Ville bare ønske deg lykke til med spansken, volontørtjenesten og oppholdet i Ecuador! Du kan bare glede deg! :)

Hilsen Ida Nordmo

Eirik sa...

Ida: Klart jeg husker deg, så vittig at du er samme sted på en annen plass... eller noe i den duren. Takk for lykkeønskninger, tror jeg trenger det for spansken i hvert fall. Ser veldig bra ut her så langt, men gleder meg til å begynne å jobbe. Lykke til med resten av oppholdet, så kanskje vi får delt noen erfaringer etterhvert.

Leif: Skikkelig usmakelig med slike Arsanal-vitser altså... Man bør ikke rakke ned på de med mindre håndbaggasje enn oss andre.

Eivind: Lykke til med din nye Blinderntilværelse, men gå med støvler for rødstrømpene biter hardere enn du tror. Vet ikke helt hvordan avstanden blir mellom oss, men vi har jo nettet:)

Men hva er Fake-book?

Anonym sa...

Så gøy å se bilder! Tror nok du kan trives ved bassengkanten ja! Tennis hørtes bra ut;)Jeg får legge meg i hardtrening, så jeg holder ut tenniskampene til sommeren;)
Ha det fint! Klem