søndag 13. januar 2008

Ved porten der jeg bor

Vel, nå har min Ecuadorianske tilværelse strukket seg til rundt ti dager. Jeg har begynt å studere spansk, og de fleste nye volontørene er kommet. Sammen med de som allerede var her utgjør vi en strålende gjeng om jeg får si det selv. Selv om mye av dagen går med på verbpugging har jeg fått tid til litt annet. Jeg var med på norskecuadoriansk løkkefotball og fikk kjenne at det er en smule varmere her enn på et oktoberfriskt Friggfelt. Jeg har vært på prutemarked i sentrum og blitt tilbudt alt fra dongerishorts til miksmastere. Og igår var jeg på møte. Talen var tre kvarter lang, og jeg skjønte ikke særlig mer enn hovedinnholdet, men lovsangen var bra og alt i alt var det en positiv opplevelse. Ellers lever vi i en ganske beskyttet tilværelse her på Casa Alianza. Men på onsdag skal jeg være med Oddvar, fotballansvarlig, og se oss om på banene i slummen hvor vi skal jobbe. Jeg gleder meg til å se de stedene man egentlig har kommet hit for. Under er noen biler av livet her på "Casaen" og i nærområdet.

Utenfor
Casa Alianza










På vei til Rio Centro,
det amerikanskinspirerte
supermarkedet i området




Alberto, fantastisk type
som jobber på Casa.
Genial å øve spansken
sin på






8 kommentarer:

Martin sa...

Habla españa?
Det er vel stort sett det jeg kan på spansk. Men vil gjerne lære det. Kanskje du kan ha privattimer med Silje og meg når du kommer hjem? Vi betaler godt, i ostepopp og fifa :-)
Koser meg med bloggen din, akkurat passe langt og fine bilder. Kos deg i solsteiken, her er det hvitt over alt.
Så forresten skikkelig nordlys i dag, det var kult. Har dere ekvatorlys?

Anonym sa...

Heirik!

Glad aa hore (haha) at du har det bra. Gleder meg til aa lese mere. Faar ta oppat kontakten naar vi kommer tilbake - hadde glemt hvor gode venner vi er. Glad i deg, stor klem fra Anne-Marthe. PS! Har det bra.

Line sa...

Godt du lever og har det bra:-)
virker utrolig spennende, og det er utrolig kult at du er der borte. snart drømmer og tenker du spansk!
Her regner det og regner og regner!

Bjørn Stian sa...

"Uno, dos, tres, quattro, cinqo, cinqo, ses"

Det er på en måte noe oppfriskende med bloggen din, Eirik. Den skiller seg liksom litt ut fra andres. Det er noe med atmosfæren. Jeg liker den bare. Gleder meg til fortsettelsen!

Hils Alberto, han så ut som en hyggelig fyr!

Anonym sa...

Er det sånn at vi må komme med noen spanske gloser for å kommentere på bloggen;)
Buenos dias!
Det er gøy å lese og se bilder fra livet ditt i Ecuador. Er enig med BS, Alberto ser veldig hyggelig ut:)
Kos deg med spanske gloser!
Klem

Christian og Marte Marie sa...

Den gode stemningen i bloggen Bjørn Stian refererer til kommer selvsagt fra de geniale titlene på innleggene... Hører du mye på deLillos når du er der nede? Må jo være det beste å sette på når hjemlengselen er for sterk. Hvordan er forresten musikken der nede? Spiller de Macarena på radio?
Her ringer endelig Marit Larsen på stereoen - noen fordeler med at du er ute av leiligheten!
Uansett, du må kose deg i varmen, jeg unner deg et år uten vinterdepresjon!

Anonym sa...

Yo te voy a matar!

hm... streetlife blir stadig forbedret. Jeg og Erlend skal ha et nytt møte førstkommende mandag for å implementere en del nye moment og forbedre andre. Du vil bli positivt overrasket, tror jeg.
PANG!

Martin sa...

Eirik gb og Erlend, lurer på om ikke jeg må få "prøvekjøre" streetlife når jeg kommer til oslo andre helga i februar. Hadde vært moro.
Ellers så kan jeg melde om at folk her i Vadsø ser frem til 4. runde i FA-cupen. Har to spurssupportere som allerede har meldt seg ut av kampen om 5. runde. Hvordan er det med deg eirik?