tirsdag 8. januar 2008

Kunstig og kulørt

Jeg har plukket opp visse signaler om at den gule bakgrunnsfargen på bloggen min ikke faller helt i smak. I hvert fall ikke hos karrieretørste gründerspirer og "naboer-og-Thor-Hushovd-i-sexsjokk" journalister. Den er visst "meget tidlig nittitall", altså ikke tidsriktig og "Gay-patrol" nok. Men slik er min tilværelse nå, alt er tidlig nittitall og så langt fra gay patrol som det er mulig å komme. Og underlig nok er dette noe av det positive med Ecuador. Men, som i Kenya, skal jeg la flertallet bestemme gjennom avstemning i margen. Hvis dere er villige til å ofre Ecuadors nasjonalfarge og respekt, I.K. Starts ære og selve sommerens farge på kommersialismens alter, så stem "nei". Har dere respekt for Ecuador som fri og uavhengig stat, for selve sjelen til I.K. Start og synes sommerens farge trenger litt spillerom for å gi et lite håp i disse mørke og kommerse vintertider, så stem et rungende "JA". Dere får en uke på dere.


Jeg avslutter dermed avstemmingen om beste spiss i Premier League, og ikke overraskende ble Robbie Keane vinneren, med Dimitar på andre. Mer overraskende er det at Barnard blir ansett som bedre enn f.eks Christiano, Drogba og Torres. Særlig siden Barnard har vært på utlån til Crewe hele sesongen (som ikke spiller i Premier League).
.
Ellers kan jeg fortelle at jeg begynner på spanskkurs nå straks, og de fire ukene med undervisning jeg nå skal ha ser jeg viktigheten av mer og mer. Så jeg gleder meg til å komme igang. En mer fyldig oppdatering med bilder vil komme i løpet av få dager, jeg må bare komme meg rundt og få tatt litt bilder (er ikke bare å svimse rundt med et fristende kamera i gatene her). Her er imidlertid et bilde av min utsikt fra hengekøyen.

11 kommentarer:

Bjørn Stian sa...

For et bloggetempo! Fortsett sånn! Jeg er stadig inne og sjekker om det har skjedd noe i Ecuador:)

Gleder meg til bilder:)

Stemme er avgitt!

Line sa...

fikk ikke avgitt stemme, noe er galt!!!!
gøy med oppdateringer!

Anonym sa...

Ettersom bloggminister Eirik har gitt en noe ensidig fremstilling av fargevalget og fordrer Kenya tendenser er det på sin plass med noe bløt kritikk av noen punkter.

Vi tar de første først, gult er tidlig nittitall som burde minne de fleste om sin aller første skoledag med oppspiste negler, svetteperler på haken og ny gul ransel. Ja, den deilige første skoledag omgitt av fremmede mennesker som stjeler fargestifter og kan bokstaver.
Ser man på IK Start i det store/lille bilder fortjener de ikke en hyllest etter de siste årenes prestasjon, det de trenger er smekk.
Ikle heller siden i hvitbrun krøllete pels som sauen har, da kan du legge deg i køya og pugge spanske gloser med god samvittighet.

Anonym sa...

Som den utålmodige sjelen jeg er stemte jeg "ja" før jeg så Erlends overbevisende innlegg.
Jeg liker gult, jeg, og derfor stemte jeg for at du skulle beholde fargen. Det har ingenting med mitt forhold til andre folkeslag å gjøre, om noen skulle undres om jeg ikke har blitt noget bløt. Det har jeg ikke.

Anonym sa...

kan jo forandre til mørkeblå og liljehvit?

Christian og Marte Marie sa...

Jeg tenkte i mitt stille sinn at du hadde fått heteslag på forskudd da jeg så denne irriterende gulfargen på bloggen din. Men nå ser jeg at det derimot er en skikkelig vurdering som ligger bak fargevalget. Du argumenterer sterkt for å beholde denne "solens farge".
Men du kommer ikke utenom at det ser helt forferdelig ut. Klart nei fra meg.
Ellers er det morsomt å følge med på det som skjer med deg. Fortsett sånn som dette. Så Arsenal-Tottenham i går. Skjerfet hang i lysekrona, og det ble ropt ukvemsord mot Svarte-Sol. Men du var savnet.
I går var Berbatov i en klasse for seg, angret nesten på min stemme på Keane...
Stå på videre, verden er fremdeles herlig!

Anonym sa...

Gøy å høre fra deg. Når det gjelder fargen så bryr jeg meg minimalt. Behold den så sparer du tid, minst 1 minutt eller 2.... Tenkte jeg skulle gi deg en liten Gonn Margit oppdatering: Vår alles kjære Gonn har i dag gått verdenscupløp; 7,5 km sprint i Rupholding. Løpet startet så bra for Gonn at hun fikk Kjell Kristian til å utbryte: "det var en FÆL åpning!" Etter at Gonn har tapt småpene 12 sekunder på første drøye kilometeren til relativt ukjente løpere. Men med en glimrende dag på standplass med 0 strafferunder, fighter Gonn seg inn til en meget overbevisende 32. plass. Hvis ikke en slik prestasjon sikrer VM plass så vet ikke jeg. Have fun så lenge i varmen!

Eirik sa...

Hola chicos! Ja, det ser ut til å bli en brakseier til det gule partiet. Men som SVer Erlend, bør jo ikke et valgnederlag være noe nytt. Glad for at mine bløte venner setter pris på Ecuadors nasjonalfarge.

Godt å høre at det fremdeles er en eim av Arsenalhat i Bjerregaards gate Geir. Og vi tar de på The Lane, de kan ikke jukse seg til alt her i verden. Fantastisk update på Gonn Svein, gleder meg til å se hvordan sesongen blir. Neste gang blir det verdenscuppoeng!

Martin sa...

Må bare: Det blir for dumt å sammenlikne Keane med Ronaldo. Du har sikkert fått med deg at Ronaldo er høyreving. Blir litt som å sammenlikne Chilavert med Maradona, bare fordi de har scoret mål for hvert sitt land i Sør-Amerika.
Så, for fremtidens sammenlikningsavstemninger: Ta ting som kan sammenliknes.
Også en ting til. Kan du ikke skifte font (skriftstil), blir nok lettere å lese da...

Eirik sa...

Det finnes bare en Ronaldo... Men Christiano var aldri med i avstemmingen, så ser ikke problemet. Observerte bare at Barnard kom på tredje:)

Anonym sa...

Jeg var aldri i tvil om mitt valg, men erlends innlegg overbeviste meg i enda større grad(tror din første skoledag var litt mer enn traumatisk enn min erlend;))
Gult er UT! Å appelere til start og ecuadoriansk patriotisme blir bare billige triks som til og med SinteSiv ville holdt seg for god til. Shame on you! ;)