lørdag 5. april 2008

Sveve over byen

Og hvilken by det er. En uke tilbringt i Buenos Aires er en god uke. Det var meg, Åshild og Mari, som studerer der, som sto i sentrum for begivenhetene. Og vi har fått utnyttet uken til fulle.

Søndag: Var på marked fullt av mate (en slags te... som ikke er te), smykker, vesker, sko, hatter og alt som ikke var fotballdrakter. Men koste meg likevel altså. Etter en tur på moderne kunstmuseum ble kvelden tilbringt på en av mange "fri grill" restauranter. Hadde det ikke vært for kakerlakker i pastaen og flørtende macho-homofile hadde kvelden vært meget bra.

Mandag: Byvandring, morsomme samtaler og smakfull mexikansk middag.

Tirsdag: Starter dagen med hostelfrokost: Små toastbiter fulle av "dulce de leche". De sier det er pålegg, men er egentlig bare smilsaus i kopp. Ble litt lei av konstant sukkerkick. Ellers var vi på zoologisk hage, gravplassen til Evita og kvelden var over da avismannen startet dagen.

Hørte jeg Dagfinn Lyngbø?

Onsdag: En stor dag. Jeg fikk min argentinske biff. De er jo håpløst politiske og dramatiske i Argentina, så nå til dags driver bøndene biffblokkade. Bare ordet i seg selv får det til å rykke i kjeven. Men fant et sted der de hadde og det var sabla godt. Ble julaftenmett.

Så bekymret var Åshild og Mari for at jeg ikke skulle få biff

Torsdag: Etter å ha besøkt byens kunstige turistmagnet Boca, ble kultur satt i høysetet med kunstmuseum. På kvelden var vi på musikal om spøkelset i Canterville (som var så lei av å ikke være til...).

Åshild, kledd for anledningen.

Fredag: Hjem til Guayaquil etter å ha flydd over Andesfjellene i godvær. Stort.

5 kommentarer:

Anonym sa...

For det første, siden jeg er den første til å kommentere, vil jeg først kommentere at dette så ut som en veldig bra tur. Dette med biff, karamellsaus som pålegg m.m. virker fristende. For det andre må jeg si at du imponerer med bilder og tekst, det er en fornøyelse å lese.

Jeg skulle likevel gjerne lest at du besøkte noe fotballrelatert på denne turen. I hverfall en kirke.

Ellers er Start i realiteten klare for tippeligaen etter en beroligende sesongåpning mot selveste Tytterbærsund-Trysilguten IL.

Håper på "mere" blogg og delillosinspirert intertekstualitet.

Bjørn Stian sa...

Fornøyelig lesing, Haanes! Vi snakket om at når Geir nå reiser til Sør-Afrika så har Bibelgruppa sendt sine medlemmer til alle de fire verdenshjørner... (Martin, Eivind, du og så Geir) Ikke verst å være førstemann ut da, er det vel?

Klar for å vise meg noen nye, eksotiske retter når du kommer hjem? prøver gjerne smilsaus på et-eller-annet!

V
LEV
L

Bjørn Stian sa...

skulle være "LEV VEL", helt på slutten der, men Blogger er ikke helt innstilt på god, gammeldags skoledagboks-sjargong...

Eirik sa...

Veldig moro å lese om alt som skjer i Ecuador, gjør at jeg lengter veldig tilbake til det fantastiske landet!

Nyt tiden du har igjen, så håper jeg engasjementet lever videre når du kommer hjem og at du hiver deg på i litt LaMitad-jobbing nå og da:)

Mvh Eirik i LaMitadstyret

Anonym sa...

teu eres feliz en ecuador..???
de ley