mandag 21. april 2008

Kanskje

...blir det deg som får en gave fra Ecuador. Men først av alt, takk for alle gode kommentarer. Setter stor pris på at dere gidder å lese bloggen min og attpåtil kommentere. I høflighetens navn får jeg også si "gracias por todos los comentarios, los quiero." Men jeg har som vanlig tenkt på en ting. Jeg kan jo ikke kjøpe gaver til alle vennene mine... eller, det gidder jeg ikke. Derfor kjøper jeg en fin gave til èn av dere. Det vil foregå slik: I kommentarfeltet kan dere nominere personer (gjerne deg selv) som du synes fortjener en liten gave fra Ecuador. Begrunnelse ønskes. Så vil jeg etterhvert lage en avstemming for å kåre mottakeren.

Finner vi den utvalgte her?

Eller gjemmer den seg i skogen ved Evje?

Ellers har det ikke skjedd nevneverdig mye siden sist. I helga var jeg en tur i Montañita. Har du vært backpacker i Ecuador har du vært i Montañita. Skjønt, det er ikke sikkert alle husker det, i og med at det er festeby nummer èn. Selv om mange trekker hit på grunn av surfingen, er nok vel så mange der på grunn av mer Marihuanabaserte elementer. Jeg var der verken for det ene eller det andre, men for å slappe av på stranda. Men med sår hals og feber på lørdagskvelden ble det hele en liten bomtur. I går var en av de få gangene det var skikkelig godt å komme "hjem" til Casa Alianza. Jeg har til og med ikke fått tatt en eneste bilde i helga. Men jeg kan jo kjøre noen fra diversemappen. Ellers vil jeg bare få sagt at jeg savner alle hjemme, og ser stort frem til en sørlandssommer i gode lag.


Hvor er gringoen mon tro? (Jeg har blitt brunere nå altså...)

Litt av Guayaquil

Til slutt et vakkert naturfenomen ved Stillehavskysten

13 kommentarer:

Martin sa...

Trodde det stod Spears i hjertet, ble litt nervøs. Men så gikk det plutselig opp for meg :-)

Anonym sa...

På skogsbildet i Evje heilt forran finner du en gave mottaker. Ho savnår dæ mest av alle i heile rosenborggata 17a (når ikke mannen er hjemme)

Anonym sa...

Erlend! Hva er blindern uten Eirik. Erlend har slutta å være på skolen. Tar toget så langt det går og sitter i et hus oppi skauen fordi han ikke orker ensomheten uten deg

Anonym sa...

Pakker er bra, pakker er toppen, pakken er fine hvis de varmer på kroppen. Gaver er fine, de kan vi godt li. Pakka fra ecuador er best syntes vi!

Anonym sa...

Er det her vi skal tenke wwjd? Et klassisk dilemma. Få seg selv til å se bra ut for å få gave, eller skryte av andre for så å komme i posisjon til å få gave for sin uegoistiske og generøse holdning?

Jeg ser vi faller ned på å få seg selv til å fortjene gaven. Derfor:

Hvem reiser over halve jordkloden på besøk? Hvem kjøper bacon? Hvem har med ostepop? Hvem drar på et ecuadoriansk kjøpesenter og uten hjelp fra betjeningen (fordi han ikke snakker spansk..)finner 23 forskjellig ingredienser til dietten som skal gjøre sin kjære alvorlig syke bror frisk igjen? Hvem holder med verdens beste fotballag? Hvem har kjøpt tidens kuleste bursdagsgave (du skulle bare visst) allerede selv om det ikke er 19. mai eller 26. juni ennå? Hvem har latt en litt for entusiastisk Eirik smøre inn ryggen sin med solkrem, på ei strand ved Stillehavet? Hvem har i snart 24 år støttet, hjulpet og oppmuntret deg til å bli sofagris?

Den selvnominerte har talt..

Bjørn Stian sa...

Det er greit, Leif. Du fortjener gave. Men det er fordi du er en så snill BROR.

Hvis jeg kan anbefale en som skal få en gave, så må det nesten bli Geir. Han talte baconets sak på påsketuren siden du ikke var der, han prøvde å reise til Ecuador, men bommet og havnet i Sør-Afrika i stedet, han har tatt over rommet ditt i Bjerregaards gate for at det fortsatt skulle være god stemning på det rommet... Jeg gir min soleklare stemme til Geir Christian (som jeg ikke kan klare å skimte på noen av bildene dine...).

Anonym sa...

GEIR GEIR GEIR!!!

Eirik sa...

Hei dere. I øyeblikket velger jeg Spurs foran Spears Martin.

Ellers registrerer jeg at Erlend og Veronica har nominert seg selv eller hverandre eller no.

Og Leif, jeg kjøper alle argumenetene dine, og er dypt takknemlig for at jeg fikk smøre fregnene på ryggen din med solkrem. Men du er jo bror, og vil nok få gave uansett.

Og det gjelder egentlig Geir også, i og med at han gifter seg. Og deg også Bjørn Stian. Kjedelig å gi gave til noen som kommer til å få uansett. Nei, prøv videre folkens. Hvem har gjort Norge bedre mens jeg var borte?

Anonym sa...

Arne Scheie! Han gjør Norge til et bedre sted å være (sofamenneske) i..

Kan vi ikke se til at han får flest stemmer? Så stikker vi opp på Marienlyst og gir han gave fra Ecuador.. Hadde vært fantastisk! Jeg kan ta bilde av deg Eirik, og Arne, i Ecuador sin nye landslagsdrakt..

Han er herved foreslått..

Anonym sa...

todo en ecuador es pura vida,....
haces un buen trabajo en ecuador amor

Anonym sa...

Tu trabajo es muy bueno... me alegro mucho de conocerte eirik eres una persona muy buena y sincera te quiero mucho

Roar Eikli sa...

Når kommer du hjem?

Christian og Marte Marie sa...

Heisann! Dette er ikke et forsøk på å skaffe seg gave...
Personlig ser jeg ikke behovet for å motta noen gave. Det viktigste er at du kommer tilbake. Jeg gleder meg stort til sene sommerkvelder i hvert vårt Lesotho-teppe, speidende utover sørlandskysten. Det er rett og slett på tide at du drar med deg latinoutseende ditt hjemover slik at vi kan ha en glad kveld til med vin og Jimi Hendrix.
Jeg har for øvrig et spørsmål til deg. Kan du tenke deg å ha takk-for-maten-talen i bryllupet? Jeg kan ikke tenke meg noen annen som kan gjøre den jobben bedre!
Her i SA er det herlig. Du må ta deg en tur hit en gang. Gjerne med en heldig utkåret. Da må du ikke glemme å stikke innom Lesotho. Fantastisk stilig land.

Fred og kjærlighet.