mandag 14. april 2008

Jeg står opp

Vel, de siste innleggene mine har vel gitt inntrykk av at volontørtjenesten stort sett går ut på å reise til forskjellige steder å nyte livet. Og det medbringer en god porsjon riktighet. Fritiden her byr på en rekke fantastiske muligheter. Samtidig finnes det en hverdag for meg også. Jeg jobber hver mandag til fredag fra klokka ett til ca. halv seks. To dager i uken med de minste ungene fra 6 til 11 år, og tre dager med de fra 12 til 18 år. Sammen med Johan fungerer vi som assistenter for den ecuadorianske hovedtreneren. Blir mye smiling, tullespansk og beinhard dømming. Noen av aldersgruppene har også begynt å spille organiserte kamper for første gang. Her er et bilde av 11-års laget (med overdrevent stort støtteapperat), og et annet et av engasjerte foreldre.




Jobben som fotballvolontør er mye gøy, men utfordringene er også mange. Varmen og språket er hovedfaktorer i så måte. Likevel trives jeg stort, og er deilig å se at jobben som Misjonsalliansen gjør her virkelig fungerer. Ellers går hverdagen med på litt ekstra spanskundervisning og å prøve å holde meg oppdatert om hva som skjer i hjemlandet mitt. Hasta el verano.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Veldig kult eirik. Du er vel en beinhard Collina på banen der:)Gleder meg storveis til du kommer hjem!

Anonym sa...

Eirik kom hjem!Savner å henge med deg, ha deg på besøk ++ Gleder meg til du kommer. klem

Anonym sa...

Sikker på at du gjør en knallbra innsats! :) Håper du kan hjelpe meg å friske opp spansken når du kommer hjem... :)
Sier som gjengen over at jeg gleder meg til å se ditt blide åsyn her hjemme!

Bjørn Stian sa...

Så du har faktisk hverdager, du også? Høres fantastisk ut, Eirik. Enda har du noen måneder igjen før du skal hjem, måtte det bare bli bedre å bedre å være fotballvoluntør!

Line sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Line sa...

Ekstra spanskundervisning?!;-)

Anonym sa...

Høres veldig gøy ut! Jeg er sikker på at du gjør en bra jobb! Lykke til videre med spansken! Kanskje du kan ha litt spanskundervisning for oss til høsten;)

Anonym sa...

hey!!!!!!!
me gusta tu pagina ... es muy interesante conocer mi pais por fotos.. es chevere. ver las paginas de los otros chicos .. como disfrutan todo el tiempo en ecuador...
muchos...besitos desde ecuador
fer

Martin sa...

Jeg må først si at det er koselig at Fernanda liker siden din, og at hun koser seg med bildene du legger ut. Hun er også søt som ønsker deg alt godt i den tida du har igjen i Ecuador.
At hun surfer rundt på de andre bloggene skulle jo bare mangle, det er mange godbiter :-)
Bortsett fra det vil jeg bare si at jeg aldri har vært i tvil om at du har et knallhardt liv på ekvator, hvem vil vel ha arbeidsdag fra midt på dagen til litt utpå kvelden, stort sett sol og fine temperaturer. Nei, takke meg til mørketid, 12 minus og stiv kuling.
Noen har det bare...

Roar Eikli sa...

Gleder meg til å få deg hjem igjen ja! Håper du har det godt:)

Roar Eikli sa...

Gleder meg til å få deg hjem igjen ja! Håper du har det godt:)

Anonym sa...

Veldig gøy å lese og se litt bilder fra hva du driver med Eirik :) Må nok si at jeg ikke skjønte så mye som Martin gjorde, men nå er ikke spansk mitt sterke felt! Kos deg, og blir konge når du kommer hjem au :)