fredag 22. februar 2008

Hei jeg er tilbake

Svupp, så trampet jeg rett inn i bloggefelle numero uno: Ikke få skrevet fordi man opplever og vil skrive på samme tid. Pluss litt Ecuadoriansk "mañana-holdning". Noen som kjenner seg igjen? Vel, den siste uken har jeg hatt besøk av mamma og bror. Først dro vi til Cuenca, en indianerby på 2500 m.o.h. Folk med solid kjennskap til Normisjon nikker gjenkjennende på hodet i dette øyeblikk. Cuenca var kjempeflott og veldig annerledes enn Guayaquil. Jeg hadde en litt ubehagelig helg på grunn av et lite problem et sted på kroppen man normalt sett aldri blir solbrent... Denne saken er så langt fra bloggemateriale som overhodet mulig, så dere får heller spørre hvis dere av en eller annen forstyrrende grunn skulle være interessert. Det viktige er at jeg ble frisk, og fikk tilbringe fine dager sammen med familien min resten av uka. Det triste er at en uke går fort, og det er alltid rart å si adjø for noen måneder til mennesker man er glad.


Fredag fikk jeg besøk på banen, og min bror fanget inn denne "taklingen". Ingen vet hvordan det gikk med han i grønt.

Noen av oss trodde Cuenca var en liten indianerlandsby. Her er motbeviset.


Mamma elsket dette markedet. Bildet illustrerer også at indianerinnslagene varierer i dette landet.



Vi fikk tid til en dag på stranden. Her ligger Leif og meg i såkalt "stjerne". Robbie Keane var også med.

Ellers må jeg innrømme at livet fremdeles er herlig her nede. Men på grunn av min lille kroppsraritet har jeg bare fått jobbet to dager til nå, så neste uke blir min første fulle arbeidsuke. Jeg gleder meg. Også håper jeg at det ikke går fullt så lang tid til neste oppdatering. Jeg har jo ikke lyst til å bli en "Roar-blogger". Glad i alle hjemme, ta vare på hverandre i minusgradene.

11 kommentarer:

Bjørn Stian sa...

Minusgrader?? Her er det topp vårstemning! Kan melde om 10 grader og regn på Bortelid. I vinterferien.

Ellers tipper jeg at det stedet på kroppen du ikke har blitt solbrent på er innsiden av øreflappen (du øreflappen ved at du stikker pekefingeren i selve ørehullet og legger langfingeren inntil pekefingeren. Da vil du kjenne øreflappen.)

Der tror jeg du har vært syk de siste dagene. God bedring.

Anonym sa...

Hola amigo!

Tilbake i Noreg. Kjipt med et sånt raua problem. Men moro å besøke deg. Fine bilder foresten. Husker jeg ikke helt feil var det det at salomella fløyt rundt i gata som bergtok mamma..

Ei flyvertinne sølte forresten et fullt glass med cola i hodet på ei gammel nederlandsk dame. Man kan ikke la være å le av sånt.. I ettertid..

Anonym sa...

Bra overskrift forresten!

Bjørn Stian sa...

og gratulerer med en ikke ubetydelig ligacupseier:)

Martin sa...

Ai, ai, ai. Var temmelig sikker på at jeg skulle bli førstemann til å gratulere med "mikke mus cupen", men jeg regnet ikke med at Stian skulle sitte oppe til kl. 02.43 for å slå meg der.
Forresten fint at du får mobbet Roar litt på bloggen her, spørs om han tar det inn over seg.
Kommer til å savne deg på påsketuren til danmark, men gleder meg uansett til høsten i Oslo med deg. We're coming back!!

Bjørn Stian sa...

Det som er litt rart, er at det ser ut som om du har sittet oppe til 03.44 uten å huske å komme deg inn på bloggen til Eirik for å gratulere, Martin...

Mener å huske at jeg var innom her i går kveld, men ikke at kl var så mye... I skrivende stund prater jeg forresten med deg på msn, Eirik.

Eirik sa...

Takk for gratulasjoner, det var en stor dag for meg og for klubben. Og vi leker ikke tidssone her på bloggen.

Anonym sa...

Hei Eirik!
Må ha vært ei fin fotballhelg for din del ja. Ikke kjipt å kunne skryte av å ha vunnet selveste ligacupen de neste årene (når trofene ikke fyller opp premieskapene.)Men gleder meg selvfølgelig på dine vegne!

Kan forresten berette at jeg har spist STORE ostepops på ICA-gourmet i dag! Bare å glede seg!

Kos deg videre!

Anonym sa...

Hei Eirik!
Må innrømme at jeg av en "forstyrrende grunn", som du kaller det, ble litt nysgjerrig på denne sykdommen din... Har snakka med Silje, jeg... :) Ønsker deg bare god bedring, godt å høre at det går den rette veien!
Hilsen Hanne

Christian og Marte Marie sa...

Robinson avsluttet karrieren med to mål i Champions league-finalen. Jeg skal skaffe meg drakta hans.

Christian og Marte Marie sa...

http://www.dagbladet.no/kultur/2008/03/01/528452.html
Dette er vel kanskje en ørliten trøst.