mandag 2. juni 2008

Utkaster

El peor. Jeg har nettopp opplevd min verste natt på en god stund. Det hele begynte nok i går morges. Det står en kartong melk i kjøleskapet og jeg trenger litt til frokostblandingen min. Melken har stått åpnet i kjøleskapet akkurat litt lenge. Jeg lukter litt og heller litt, ingen lukt og ingen klumper. Det går sikkert bra tenker jeg. På fredag var jeg i et bambushus og spiste kokt kubein, servelat og ost. Det gikk jo bra. Jeg tar bestemmelsen og heller den over frokostblandingen. Ca. to timer etterpå skal jeg til å forlate huset. Men da jeg står der utafor porten og skal til å gå, merker jeg at magen er i opprør. Jeg bestemmer meg derfor for å snu, og ikke henge i det offentlige resten av dagen. Det er jeg sjeleglad for nå i ettertid. Jeg ville ikke ta en "Johan".
.

Jeg ser nå at også de andre fjellvettregelene kunne passet i en slik stund. Ellers er jo dette en offentlig blogg, og jeg skal ikke gå i detalj på hva som skjedde resten av dagen og natten. Men jeg har hatt omgangssyke over gjennomsnittet mange ganger. Og denne slo alle rekorder. Men slik tror jeg man føler det hver gang man har omgangssyke. Sånn av relativt ufarlige sykdommer er det bare det verste når man henger over ramma og magen ikke har skjønt at det ikke er mer å hente. Når det i tillegg er varmt, ensomt og en kakkerlakk har bestemt seg for å se på, ja da savner man mamma da. På bildet under ser man altså min utsikt de siste timene. Eller så har jeg sett i doveggen...

Det fine er jo at slike ting som regel går fort over, og det håper jeg forøvrig er tilfelle nå også. Jeg aner ikke hvorfor jeg fant ut at dette gjorde seg som bloggsak, kanskje jeg kjeder meg litt her jeg ligger. Men vi kan ta en diskusjon. For jeg vil heller ligge en uke med influensa enn å ha et døgn med fullstendig rammetivoli. Hva synes leserne om en slik påstand?

7 kommentarer:

Christian og Marte Marie sa...

Jeg har jo selv nylig hatt slike erfaringer i Afrika. Høydepunktet på den runden var nok flyturen fra Cape-Town til Heathrow. Det er ikke å anbefale i en slik tilstand, selv om det bare var etterdønningene.
Jeg tror jeg følger deg på din vurdering. Rammetivoli er like forferdelig som ordet er morsomt. Men dette var kanskje det nærmeste vi kommer diskusjonen om pest eller kolera i vår tid.
Nei, da er sommeren i hovedstaden bedre med fotball på Voldsløkka. Du må bare framskynde flyet ditt, så kan du bli med på neste slag.

Christian og Marte Marie sa...

Sa, sa, sa! Bra, bra, bra! SKEID, SKEID, SKEID!
I dag var jeg på min første Skeidkamp på Bislett. Cup mot Fredrikstad. Det var rett og slett nydelig. Skeid spilte veldig bra, og kun en linjemann som hadde fortjent tekstlinja "ut med dommern, ta og knus'n" forhindret en cup-bombe. Da gikk mine tanker til deg. Du skulle vært der.
Håper magen har roet seg, og at du bruker den siste tida ved origo på en ufornuftig måte.

Martin sa...

Christian, eller Geir som jeg liker å kalle deg, kanskje du så min gode venn Hans Henrik. Han med downs som dukker opp her og der. Han er Skeidfan av hele sitt hjerte. Herlig fyr. Har spilt mye fotball med ham på hytta til bestemor og bestefar.
Over til spørsmålet: Jeg tar heller to uker med influensa, glatt! Mat skal inn oppe og ut nede, punktum!

Christian og Marte Marie sa...

Martin: Jeg så ham ikke. Vi sneik oss in pausen, og satt i hjørnet. Skal se etter neste gang!
Eirik: Du har sikkert fått med deg dette, men likevel. Tottenham kan dette med å kjøpe offensive spillere. Men de burde vel strengt tatt styrket andre ledd i laget. Yid army!
http://www.dagbladet.no/sport/2008/06/06/537437.html

Mari Asmyhr sa...

Eirik, er det slik alle dine diskusjoner ender? begynner med et hvilket som helst tema og ender opp i fotball?

Jeg skulle skrive en kommentar, og begynte med godt mot og følelse av erfaring, men etter å ha lest de tidligere innleggene forsvant min følelse av erfaring på temaet..

Uansett, ja takk, heller to uker med influensa. Har selv hatt en sengeliggende uke på Casa, startet som en matforgiftning i Bolivia.
Fikk meg til å innse noe:
- flydoer er fint
- at flyplassen i Guayaquil ikke har do mellom flyet og ETTER passkontrollen, kunne by på problemer..
- hvis dine ecuadorianske venner tilfeldigvis ikke har vann hverken i kran eller do, burde man ikke feire med rødvin at man endelig har blitt frisk.

Jeg også lurer på hvorfor du eller jeg synes dette var passende bloggmateriale. Din unnskyldning var å være syk og sengeliggende, min unnskyldning er en grusom spansk tekst som selv gir argentinerne hodebry, som jeg må skrive sammendrag og gi presentasjon av.. altså hay que entender biien..

over og ut, vi sees om noen få dager Eirik!!

Anonym sa...

Hvorfor drar en til Kina. Jo for der trenger man ikke en do for å gå på do! Kinesere har et forhold til do som kan beskrives ca som dette: må du, ja da må du=) Allikevel, når man kommer fra et møblert hjem følger det visse plikter, men de fleste av våre kinafarere klarte seg utmerket så Kina er herved å anbefale fremfor Sør Amerika =)
Nå gleder jeg meg veldig til du kommer hjem eirik, så vi kan skravle og diskutere så vi ender opp med å snakke om fremmedgjøringen i byer (ja det finnes noen som kan snakke med Eirik uten å snakke om fotball. Fotballmetaforer har aldri vært min sterke side, desuten er jo sporten skrekkelig kjedelig. Nei, se heller Tennis og spar deg for lidelsen av lange fotballkamper ;)

Æ gledår mæ te du kommår! Da blir det rægår å loff (det høres vel ikke så veldig autentisk ut når jeg prøver å leke sørlending, men der er vi vel litt i samme bås Eirik siden du sier noe som ifølge Jonar Jonsen ikke finnes mer ;)

Christian og Marte Marie sa...

http://www.dagbladet.no/kultur/2008/06/11/537855.html