lørdag 14. juni 2008

1000 smil

På fredag var siste arbeidsdag her i Guayaquil unnagjort etter drøye fire måneder på fotballbanene i Flor de Bastion. Det har vært en innholdsrik tid, men jeg er fornøyd med egen innsats. Det har etterhvert blitt lettere og lettere å kommunisere på spansk, jeg har kunnet trene store grupper med barn alene og jeg velger å tro at jeg har vært med på å gjøre treningene litt morsommere for noen av ungene. Jeg har blitt kjent med både store og små, og funnet ut litt om hvilke forskjeller som finnes og ikke finnes mellom nordmenn og ecuadorianere som har èn dollar om dagen å leve for. Det er veldig vanskelig å holde seg unna klisjeene når man skal oppsummere en slik jobb, men som man etterhvert erfarer så kalles enkelte ting klisjeer av en grunn. Jeg skal i god Bjerregaardsgate-ånd lage en topp 5 klisjeliste basert på tiden min som fotballvolontør.

1. Gi litt av deg selv, og få mangedobbelt igjen.

2. Fotball er viktig.

3. Unger er unger uansett hvor.

4. Ting er ikke alltid lettere sagt enn gjort.

5. Jesus elsker alle barna.
.




7 kommentarer:

Christian og Marte Marie sa...

Stilig post, men jeg har veldig dårlige nyheter.. Utsolgt...

Anonym sa...

bra ecrive.. Jeg har derimot gode nyheter.. Bill merket LEIPZIG! JA, KLAR BRUTHER..

Kristian Rem sa...

Eirik!
Gratulerer. Bra jobbet. Cred for innsatsen. Takk for alt i Ecuador. Her vel hjemme, rart, men også litt godt.
Klemz din ordensfreak, romkamerat,
Kristian:p

Anonym sa...

Fin liste! Gleder meg til du kommer hjem snart, for jeg er så vanvittig dårlig på "avstandskontakt"... :)
Nyt de siste dagene, så ses vi på Sørlandet! :)

Christian og Marte Marie sa...

Hei igjen. Var litt stresset ved siste innlegg. Da jeg leste det i ettertid innså jeg at "tragedien" ved at vi ikke fikk billetter til Spektrum ikke var så betydningsfull. Spesielt ikke etter at jeg likevel har skaffet billetter i dag! Nå blir det konsert likevel. Ståplasser. Gleder meg til du kommer nå.

Anonym sa...

Her var det mange fine bilder fra fotballbanen:) Jeg er helt sikker på at barna har vært veldig fornøyd med å ha deg som trener!
Gleder meg du kommer hjem igjen,vi ses sørpå;)

Martin sa...

Kloke ord fra en vis mann. Jeg er imponert over deg Eirik, og gleder meg til å kunse deg i fifa i Suhmsgate...
Også lurer jeg på om du måtte bestikke ungene med is for å få dem til å stille opp?!?