tirsdag 20. mai 2008

Nitten åttifire

Det var sikkert en vakker dag i Oslo. I leiligheten til Lars Fredrik holdt deLillos på med sine første jamminger, og de ferskvunnet medaljene til Eirik Kvalfoss begynte å samle sine første støvkorn over peisen. Samtidig, på Ullevål sykehus, kom en ny Eirik til verden. Og 24 år etter satt den samme Eirik i et lite murhus i Ecuador med kremkake i halve ansiktet. Livet er forunderlig dere. Jeg kan bare si at jeg hadde en uforglemmelig bursdag på mandag. Skjedde mye artig, men høydepunktet var nok at Felix, mannen som er ansvarlig for banen jeg jobber på, inviterte alle fotballvolontørene på bursdagsfest. For meg. Og det med nyslaktet middag, bursdagskake og andre godsaker. Ekstra rørende er det når man vet hvor lite familien hans har av penger i forhold til oss. Var en fantastisk opplevelse, og veldig hyggelig rett og slett. Bildene får nok en gang tale for meg.

Johan overværer at slaktingen går riktig for seg

Her har vi selskapet rundt middagsbordet

Jeg er klar for kake...

...og her får jeg kaken dyttet i og på meg.

Bursdagsbarnet tok det med et smil...

...og det gjorde sannelig de andre også.

Her har vi hele familien til Felix. Sjarmerende gjeng.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastisk, Eirik ! Forstår godt at du ble både rørt og glad for dette, men du er jo også en fantastisk gutt, da.
Hilsen hun som strevde for å få deg til verden den dagen for 24 år siden - det ble med den ene prøvelsen fra deg....

Bjørn Stian sa...

For en fantastisk feiring! Tipper den kommer til å bli husket...

Igjen, gratulerer med dagen (denne gang på etterskudd):)

Anonym sa...

Så koselig! Det ser ut som en flott bursdagsfeiring ja:)
Det er vel bedre å få kake i ansiktet enn tacosaus på låret? Eller hva?

Anonym sa...

Ser ut som en hærlig fest! Gøy å lese! Gleder meg til du setter føttene på norsk jord igjen nå...

Anonym sa...

=) Velfortjent!!!

Martin sa...

Så ut som en strålende bursdag. Og jeg er enig med deg, det er fantastisk hvor gjestmilde folk fra andre kulturer er. Vi har mye å lære, håper vi klarer å gjøre noe med det i Oslo fra sommeren av...
Ellers ventet jeg at Svein skulle si at dette var beviset for at du søler mest:-)

Anonym sa...

Hei!! .. hei... buenos tiempos en ecuador amorcito.... espero que el proximo cumpleaños estamos en juntos en noruega.... disfruta cada dia eirikcito...
besos
ferchita